close
這是流行音樂中極少數描述受虐兒童心聲的作品。作曲、演唱者蘇珊薇格,來自紐約,於1985年發表首張專輯時,便被樂評界譽為民謠復興的新希望。「路卡」選自她的第二張專輯:「獨自佇立」(Solitude standing),這首歌並為她獲得當年葛萊美獎:年度最佳歌曲、最佳單曲唱片、最佳流行女歌手三項大獎的提名。 My name is Luka I live on the second floor I live upstairs from you Yes I think you've seen me before If you hear something late at night Some kind of trouble, some kind of fight Just don't ask me what it was Just don't ask me what it was Just don't ask me what it was I think it's because I'm clumsy I try not to talk too loud Maybe it's because I'm crazy I try not to act too proud They only hit until you cry And after that you don't ask why You just don't argue anymore You just don't argue anymore You just don't argue anymore Yes I think I'm okay I walked into the door again Well, if you ask that's what I'll say And it's not your business anyway I guess I'd like to be alone With nothing broken, nothing thrown Just don't ask me how I am Just don't ask me how I am Just don't ask me how I am 我叫路卡 住在二樓 就在你的樓上 我想你以前見過我 如果昨天深夜你聽見了什麼 一些爭吵、打架的聲音 別問我那是怎麼回事 別問我那是怎麼回事 就是別問我那是怎麼回事 我想是因為我太笨拙 我試著不大聲嚷嚷 也許是因為我有點抓狂 我也試著不表現得太傲慢 他們打到你嚎啕大哭 然後,你不敢問原因 你再也不敢爭辯 你再也不敢爭辯 你再也不敢爭辯 我想我還好 我後來又回到房內 嗯,如果你問那是我想說的話? 畢竟那不關你的事 我想一個人靜一靜 不亂砸、亂摔東西 別問我的感受 別問我的感受 就是別問我的感受
arrow
arrow
    全站熱搜

    王 vaiwang 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()